Du bliver indlagt hos os, hvis der er mistanke om, at du har en blodprop eller blødning i hjernen. Formålet med indlæggelsen er:
at observere dig og finde årsagen til dine symptomer ved hjælp af forskellige undersøgelser
at udarbejde en behandlingsplan og eventuelt planlægge dit videre genoptræningsforløb
at du og dine pårørende løbende får information om undersøgelsessvar og mulighed for at stille spørgsmål til forløbet
Dit forløb hos os
Der vil dagligt foregå mange tværfaglige aktiviteter omkring dig med deltagelse af plejepersonale, læger, fysio- og ergoterapeut m.m
Stuegang finder sted mellem kl. 10 og 18.
Kontakt personalet for nærmere aftale. Der kan forekomme ventetid i forbindelse med stuegang.
Plejepersonalet har vagtskifte kl. 07.00 til 07.30, kl. 15.00 til 15.30 og kl. 23.00 til 23.30.
De fysiske rammer
Du vil være indlagt på enesengsstue med eget bad og toilette
Mad og drikke
Buffetten betjenes af personalet
Der er mulighed for mellemmåltider og drikkevarer
Telefon og internet
Vejledning for opsætning
På din mobil, tablet, bærbare - gå ind under indstillinger
Vælg netværket ”RegionMIDT-Gaest”
Gå til siden rm.dk
Log ind med enten CPR, MitID eller SMS
Se retningslinjer for brug af trådløst net på www.wifi.rm.dk
Hygiejne
Det er meget vigtigt at overholde en god håndhygiejne for at undgå spredning af bakterier på hospitalet.
For at minimere risiko for infektion og smitte, opfordrer vi alle patienter og pårørende til at vaske hænder og benytte håndspritten, som hænger ved alle toiletter og stuer.
Vær også opmærksom på at bruge håndsprit, hvis du tager service eller drikkevarer fra vognen.
Pårørende
På alle stuerne er der mulighed for, at en af dine pårørende kan overnatte. Den pårørende skal kunne klare sig selv og selv sørge for at rede sin seng samt tage sengelinned af ved endt ophold. Sengelinned og håndklæder udleveres. Sovebriksen skal være slået op kl. 7.30 af hensyn til de aktiviteter, der skal foregå på stuen.
Dine pårørende skal selv sørge for mad, som kan købes i kantinen og spises enten i kantinen, opholdsrummet i afdelingen eller på patientstuen. Der er gratis kaffe, the og saft som udleveres af personalet.
Du og dine pårørende er velkommen til at kontakte os på følgende telefonnumre:
Sekretær på Stroke Sengeafsnit: 7845 4280
Koordinator på Stroke Sengeafsnit: 5182 1990
Vores adresse er:
Stroke Sengeafsnit, Aarhus Universitetshospital, Indgang J, Plan 5, Krydspunkt J518
Palle Juul-Jensens Boulevard 165, 8200 Aarhus N
Gå direkte til
Direkte link til denne side: www.auh.dk/872109
Brug ikke informationen på denne side til at stille dine egne diagnoser, og følg kun instruktionerne i vejledningen, hvis hospitalet har henvist dig til siden.