Virtuelt udskrivelsesmøde
Det er vigtigt, at du og dine pårørende føler jer trygge og inddraget i forbindelse med din udskrivelse. Derfor tilbyder vi, at I kan deltage i virtuelt møde.
Om mødet
Hvem deltager?
Fra hospitalet og kommunen
Det virtuelle møde foregår under indlæggelsen. Fra sygehuset deltager relevante medarbejdere, som kender til din situation og dit forløb.
Fra kommunen er det som oftest en borgerkonsulent og andre relevante sundhedspersoner, der deltager.
Dine pårørende
Der er mulighed for, at flere pårørende kan deltage. De kan enten være på stuen eller deltage virtuelt.
Det er dog vigtigt, at I som familie får aftalt, hvem af jer der skal være talsperson for jer alle på mødet. De andre er velkomne til at lytte med.
Hospitalet skal have besked om, hvem der skal deltage og telefonnumre eller mailadresser på disse.
Hvordan foregår mødet?
Der er afsat 30 minutter til mødet. På mødet har du og dine pårørende mulighed for at fortælle om:
- Jeres overvejelser om udskrivelsen (ønsker og bekymringer)
- Hvad er særlig vigtigt at være opmærksom på ved udskrivelsen
Sådan deltager du i det virtuelle møde
Du vil umiddelbart før videomødet modtage en SMS eller en mail med et link til videoopkaldet. SMS`en eller mailen med videolinket kan videresendes til andre pårørende, hvis hospitalet ikke har fået besked om alle de pårørendes telefonnumre eller mailadresser.
- Tryk på linket i SMS`en:
Eller i mailen, som ser således ud: - Du bliver spurgt om at få adgang til mikrofon og kamera, og det er vigtigt, at du trykker ‘Tillad’. Ellers kan du ikke deltage i videomødet
- Du er nu inde i videomødet. Hvis den sygeplejerske eller borgerkonsulent, du skal have møde med, endnu ikke er kommet på, står der ’Afvent mødeleder’, og der bliver sagt ”Venter på værten”.
- Når din videokonsultation slutter, skal du klikke på det røde 'knap’
Evaulering af mødet
Efter mødet vil vi rigtig gerne høre din oplevelse af mødet.
Besvarelserne bruges til at forbedre de virtuelle udskrivelsesmøder. Din besvarelse vil derfor være en stor hjælp til at få disse møder til at fungere bedst muligt for alle parter.
Spørgeskema
Klik her for at besvare spørgeskemaet:
https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=R9P8MYEMLP95
Eller skan QR koden: