Om mødet

Hvem deltager?

Fra hospitalet og kommunen

Det virtuelle møde foregår under indlæggelsen. Fra sygehuset deltager relevante medarbejdere, som kender til din situation og dit forløb.

Fra kommunen er det som oftest en borgerkonsulent og andre relevante sundhedspersoner, der deltager.

Dine pårørende

Der er mulighed for, at flere pårørende kan deltage. De kan enten være på stuen eller deltage virtuelt.

Det er dog vigtigt, at I som familie får aftalt, hvem af jer der skal være talsperson for jer alle på mødet. De andre er velkomne til at lytte med.

Hospitalet skal have besked om, hvem der skal deltage og telefonnumre eller mailadresser på disse. 

Hvordan foregår mødet?

Der er afsat 30 minutter til mødet. På mødet har du og dine pårørende mulighed for at fortælle om:  

  • Jeres overvejelser ​om udskrivelsen (ønsker og bekymringer) 
  • Hvad er særlig vigtigt at være opmærksom på ved udskrivelsen

 

Sådan deltager du i det virtuelle møde

Du vil umiddelbart før videomødet modtage en SMS eller en mail med et link til videoopkaldet.  SMS`en eller mailen med videolinket kan videresendes til andre pårørende, hvis hospitalet ikke har fået besked om alle de pårørendes telefonnumre eller mailadresser.

  1. Tryk på linket i SMS`en:

    Videochat SMS-tekst (002).jpg

    Eller i mailen, som ser således ud:
    Videochat mail tekst (002).jpg
  2. Du bliver spurgt om at få adgang til mikrofon og kamera, og det er vigtigt, at du trykker ‘Tillad’. Ellers kan du ikke deltage i videomødet

    Billede2_Virtuelt møde.jpg

  3. Du er nu inde i videomødet. Hvis den sygeplejerske eller borgerkonsulent, du skal have møde med, endnu ikke er kommet på, står der ’Afvent mødeleder’, og der bliver sagt ”Venter på værten”.

    Billede3_Virtuelt møde.jpg
  4. Når din videokonsultation slutter, skal du klikke på det røde 'knap’ 

Evaulering af mødet

Efter mødet vil vi rigtig gerne høre din oplevelse af mødet.

Besvarelserne bruges til at forbedre de virtuelle udskrivelsesmøder. Din besvarelse vil derfor være en stor hjælp til at få disse møder til at fungere bedst muligt for alle parter.

Spørgeskema

Klik her for at besvare spørgeskemaet:

https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=R9P8MYEMLP95 

Eller skan QR koden: