Praktiske oplysninger om hospitalet til ambulante patienter
Gå direkte til
Praktiske oplysninger om hospitalet til ambulante patienter
Velkommen til Aarhus Universitetshospital
Telefonnummeret til afdelingen fremgår af brevet om din indkaldelse.
Hvis du vil melde afbud eller ændre din tid, skal du enten ringe til os, eller skrive til os via besvar-funktionen i din e-boks. Med MitID kan du logge ind på www.booking.rm.dk eller hente app'en "MineAftaler Region Midtjylland" og se dine aftaler. Det fremgår tydeligt, om du selv kan flytte din tid.
Hvis du har spørgsmål, eller hvis der er noget, du vil vide mere om, er du altid velkommen til at kontakte personalet, hvor du også kan komme med forslag til forbedringer.
Det fremgår af brevet fra hospitalet, hvor du skal henvende dig. Sammen med brevet får du et kort, hvor mødestedet er markeret.
Har du en smartphone eller en tablet, kan du gratis hente appen Patientapp, der hjælper dig med at finde vej til dit mødested på hospitalet. Hent appen i App Store eller Google Play.
Der er reserveret P-pladser til handicappede flere steder, og pladserne kan benyttes, hvis du har et gyldigt handicapskilt i bilens forrude.
Har vi dit mobilnummer, sender Aarhus Universitetshospital dig en SMS-besked for at minde dig om din aftale på hospitalet. Du skal give besked til afdelingen, hvis du ikke ønsker denne service.
Før dit besøg
Når du skal indlægges, skal du tage din vanlige medicin med i original emballagen og en oversigt over den medicin, du tager.
Du skal være opmærksom på, at det er på eget ansvar at medbringe værdigenstande til en planlagt undersøgelse og behandling, da vi desværre ikke har mulighed for at passe på dem. Lad derfor være med at tage dyre genstande, smykker og større beløb i kontanter med.
Under dit besøg
Som patient og pårørende er du velkommen til at benyttet hospitalets gratis WI-FI
Gå ind under indstillinger på din mobil, tablet, bærbare
Vælg netværket: RegionMIDT-Gaest
Gå til siden hotspot.rm.dk
Log ind med enten CPR, MitID eller sms
Se retningslinjer for brug af trådløst net på www.wifi.rm.dk
Mobiltelefoner udsender radiobølger, som kan påvirke medicinsk apparatur med alvorlige konsekvenser for patienterne. Derfor er vi nødt til at bede dig slukke din mobiltelefon, når du opholder dig på en afdeling med patienter.
Hold desuden mindst 1,5 meters afstand til medicinsk udstyr, der hvor det er tilladt at bruge mobilen.
Her må du gerne bruge mobiltelefon:
forhaller
kantiner
udendørs
patienthotellet
venteområder
God mobiladfærd
Vi beder dig respektere god mobiladfærd:
Sæt mobilen på lydløs, når du er på hospitalet
Sluk mobilen helt i områder, hvor skilte kræver telefonen slukket
Før samtaler, hvor du ikke forstyrrer andre
Respekter det, når personalet beder dig undlade at telefonere
Fotografér ikke uden klar tilladelse fra alle andre, som kan komme med på billedet
Det er ikke tilladt at ryge på Aarhus Universitetshospital.
Patienter og påørende er velkomne til at ryge i afmærkede områder.
I løbet af din undersøgelse/behandling på hospitalet kan du forvente at møde læge- og sygeplejestuderende udover det faste personale på afdelingen. Derudover kan du blive spurgt, om du vil deltage i et videnskabeligt forskningsprojekt. Det er helt frivilligt, om du ønsker at deltage.
Som patient har du ret til
Du har som patient ret til at blive fuldt informeret om din sygdom, mulighederne for behandling og risikoen for komplikationer og bivirkninger.
Se oplysningerne i din journal
Du har adgang til at se din journal. På www.sundhed.dk eller i appen MinSundhed kan du se dine oplysninger 0-2 dage, efter at de er registreret på hospitalet.
Du er også velkommen til at spørge personalet, hvad der skrives i journalen, eller du kan bede om en kopi af journalen.
Du kan sige nej til, at vi videregiver oplysninger om dit helbred til andre sundhedspersoner, fx din praktiserende læge.
Hvis du vil sige nej, skal du sige det til den læge, som undersøger og behandler dig.
Du kan klage, hvis du mener, der er begået fejl eller der har været andre svigt i den behandling, du har modtaget. Du kan klage selv eller give andre fuldmagt til at klage på dine vegne.
Patientkontoret kan hjælpe dig med at finde ud af, hvor din klage skal sendes hen, og hvordan du bedst formulerer klagen.
Læs mere om patientrettigheder, find information om klagemuligheder og find kontaktoplysninger for Patientkontorets hjemmeside.
Hvis du oplever noget, du ikke synes, der burde være sket, kan du hjælpe sundhedsvæsenet med at lære af sine fejl. Du kan fortælle om din oplevelse ved at rapportere den til Dansk Patientsikkerhedsdatabase.
Din rapport bliver sendt til den afdeling på hospitalet, hvor hændelsen er sket. Afdelingen undersøger så, hvad de kan gøre for at undgå, at noget lignende sker igen. Din rapport er altså med til at øge patientsikkerheden.
Vær opmærksom på, at afdelingen ikke har pligt til at svare.
Gå direkte til
Direkte link til denne side: www.auh.dk/727747
Brug ikke informationen på denne side til at stille dine egne diagnoser, og følg kun instruktionerne i vejledningen, hvis hospitalet har henvist dig til siden.