I det daglige samarbejde mellem RCV, respiratorbrugerne og deres hjælpere, anvender RCV HereTask platformen, som gør samarbejdet mellem hjemmet og hospitalet lettere. Platformen har flere funktionaliteter:
- RCV udarbejder på platformen en individuel behandlingsplan hvor det beskrives, hvilke respiratoriske behandlings- og pleje opgaver hjælperen skal udføre, hvornår og hvordan.
- Hjælperen har mulighed for at lave logbogsindberetninger, såfremt der har været afvigelser fra behandlingsplanen. Samt mulighed for at dokumentere dagens faste opgaver.
- Platformen indeholder Kompetencekort til brug for uddannelsen af den enkelte hjælper. Disse udfyldes, når en ny hjælper sidemandsoplæres, og det vil efterfølgende kunne ses, hvilke kompetencer hjælperen har fået godkendt.
Platformen giver et godt og samlet overblik over hver enkelte brugers behandlingsplan, samt hjælperens opgaver og kompetencer.
Kompetencevurdering – hjemmerespirator, HereTask marts 2024:
RCV har ansvaret for at sikre, at hjælperne besidder de nødvendige kompetencer til at kunne varetage overvågningen af brugeres vejrtrækning og apparatur, her blandt andet hjemmerespirator, fugter, sug mm.. Dette gøres bl.a. ved at sikre, at hjælperne gennemgår et undervisnings- og oplæringsforløb på RCV, og at der forefindes en behandlingsplan og evt. individuelle instrukser for behandlingen af brugeren. Behandlingsplanen vil være tilgængelig i hjemmet for alle hjælpere.
Læs mere i kompetencevurderingsprogrammet - klinisk uddannelse af hjælpere til hjemmerespiratorbrugere
Kompetenceudviklingsprogrammet – maskerespirator, HereTask marts 2024:
RCV har ansvaret for at sikre, at hjælperne besidder de nødvendige kompetencer til at kunne varetage overvågningen af brugeres vejrtrækning og apparatur, her primært maskerespiratorbehandling. Dette gøres bl.a. ved at sikre, at der forefindes en behandlingsplan og evt. individuelle instrukser for behandlingen af brugeren. Behandlingsplanen vil være tilgængelig i hjemmet for alle hjælpere.
Læs mere i kompetenceudviklingsprogrammet - klinisk uddaannelse af hjælpere til maskerespiratorbrugere
HereTask hjælpecenter - Zendesk
HereTask problemstillinger
HereTask support: Ved generelle spørgsmål omkring HereTask, kan hjælpere sende mails til HereTask Support: support@woodbo.dk Fx når der opstår tekniske problemer med login fx brugernavn eller adgangskode fungerer ikke, eller 'velkomst' mails ikke kommer frem etc.
- RCV Hotline telefonnummer 24778405 – det er Respirationscenter Vest, der administrerer hjælpernes konti. RCV kontaktes når du som hjælper skal oprettes akut i HereTask - typisk akutvikarer. RCV kontaktes ligeledes, hvis der er generelle problematikker i forhold til adgange eller rettigheder.
- Hvis du som hjælper ikke kan få adgang til HereTask, så har brugeren måske en adgang via sin computer. Hvis dette ikke er tilfældet må du indtil problemet er løst kontakte RCV i forhold til afklaring af brugerens behandlingsplan.